لیست اختراعات محمد رضا جباری


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 8
تاریخ اظهارنامه: 1397/01/23
تاریخ ثبت: 1398/02/14
مخترع/مخترعان: محمد رضا جباری
خلاصه اختراع:

از دير باز براي كنترل جدايش و كاهش نيروي درگ در بال هواپيما پديده ها و روش هاي مختلفي مورد برسي قرار گرفته كه در نهايت منجر به وجود آمدن روش هاي تازه در اين مورد شده است. روشي كه در اين پژوهش مخترع توانسته به آن دست پيدا كند در دسته ي روشهاي فعال براي كنترل جدايش و كاهش نيروي پسا قرار دارد. در اين روش براي كنترل جدايش و كاهش نيروي پسا از ارتعاش اولتراسونيك بال بهره گرفته شده است كه با اين كار به مقدار قابل توجهي نيروي پسا كاهش پيدا كرده و همچنين در زاويه هاي بالاتر از زاويه ي بحراني توانسته جريان هوا را روي بال حفظ كند.

تاریخ اظهارنامه: 1399/05/11
تاریخ ثبت: 1399/07/14
مخترع/مخترعان: محمدرضا جباری
خلاصه اختراع:

در هنگام استفاده از تيغ هاي اصلاح مو نياز است كه تيغ اصلاح در حين اصلاح و پايان اصلاح تميز كاري و شستشو شوند تا به راحتي بتوان به اصلاح ادامه داد و همچنين براي اصلاح هاي بعدي آماده كرد. معمولا براي تميز كاري و شستشوي تيغ اصلاح نياز به صرف آب و وقت زيادي است. دستگاه معرفي شده در اين اختراع با صرفه جويي در مصرف آب و وقت تيغ هاي اصلاح را شستشو و تميز مي نمايد. در اين اختراع براي شستشو و تميز كاري تيغ هاي اصلاح از روش غوطه ور كردن سر تيغ اصلاح در آب و بعد از آن از هدايت جت آب به لابه لاي تيغه ها استفاده شده است.

تاریخ اظهارنامه: 1389/05/17
مالک/مالکان: محمد رضا جباري
تاریخ ثبت: 1389/10/11
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1389/05/17
تاریخ ثبت: 1389/10/01
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1392/09/03
مالک/مالکان: محمدرضا جباري
تاریخ ثبت: 1393/03/03
مخترع/مخترعان: محمدرضا جباري
خلاصه اختراع:

اين دستگاه با استفاده از انرژي برق كار ميكند و كار آن توليد يك نوع ماده اوليه غذايي به نام پوره است كه براي توليد آن از گندم استفاده ميشود و كاربرد آن در نوعي غذاي سنتي به نام آش حليم است . مهمترين مشخصه اين وسيله ابعاد كوچك آن است كه در مقايسه با نمونه هاي مشابه بسيار كوچكتر است و به اندازه تقريبي يك يخچال خانگي است در حاليكه نمونه قديمي آن فضاي يك اتاق بزرگ را اشغال ميكند و يا اصلا نمونه صنعتي آن به فضايي به اندازه سوله يك كارخانه نياز دارد . حال آنكه اين وسيله كار نمونه هاي مشابه را انجام مي دهد و در اين حال به فضاي بسيار كمتري نياز دارد – ارزانتر است – قابل حمل است – قابليت جابجايي دارد – انرژي بسيار كمتري مصرف ميكند و از لحاظ اقتصادي قبل توجيه است و از نظر علمي هم به خاطر راندمان و بهره وري بالا مناسب ميباشد. اما تغييري كه براي ارتقا اين محصول انجام شده عبارت است ازاستفاده از گيربكس چند سرعته بجاي گير بكس چند سرعته كه قبلا درساختار دستگاه بود وعلت ان هم اين است كه در مكانيزم جديد،براي هرنوع سليقه اي ميتوانيم محصول بادرجه بندي دلخواه داشته باشيم منظور از دجه بندي ميزان خرد شدن بلغور است،به اين صورت كه با افزايش سرعت دوران سنگ آسياب به خاطر شكل خاصي كه براي سنگ در نظر گرفته شده، محصول خروجي اندازه ي ريزتري پيدا مي كند اما تغيير ديگر مربوط به حسگر مي شود كه در حالت مكانيكي به حالت الكترونيكي تعديل شده كه به كمك فوتوسل در ساختار آن، بدون كمترين ضريب شكست دستگاه را فعال يا غير فعال مي كند. در حالي كه در طرح قبلي ممكن بود به خاطر استهلاك پدال سنسور مكانيكي به تدريج حساسيت خود را از دست بدهد، چون مخزن دائما در حال پر و خالي شدن است و اين فشار مستقيما به پدال سنسور كه از نوع مكانيكي است وارد مي شد.

تاریخ اظهارنامه: 1392/09/05
مالک/مالکان: محمدرضا جباري
تاریخ ثبت: 1393/03/05
مخترع/مخترعان: محمدرضا جباري
خلاصه اختراع:

با عنايت به اين واقعيت كه اغلب موتورهاي بكارگيري شده در صنايع خودرو سازي ،سوخت فسيلي مصرف مي كنند در حالي كه همه ما مي دانيم كه اين ذخاير حياتي بزودي تمام خواهند شد ، بايد علاوه بر پيدا كردن انرژي و سوخت جايگزين به فكر افزايش راندمان و بهره وري موتورهاي موجود بود تا از مصرف سوختشان كاست و يكي از قسمتهايي كه در ساختار موتور وسايل نقليه ميتوان آنرا بهينه كرد ،استفاده از سيستم و مكانيزمي است كه آن قسمت از انرژي كه از اگزوز موتور به صورت هواي داغ متراكم و پرفشار خارج ميشود را بازگردني نموده و آن را ذخيره كرد ،البته با در نظر گرفتن قانون پايستگي انرژي،نوع مكانيزم سيستم توربو ژنراتور بگونه اي است كه قسمتي از هدر رفت انرژي در موتور وسيله نقليه را بازگرداني و تبديل به انرژي الكتريكي مي كند كه در نهايت با تغييراتي در سيستم مولد برق خودرو يا موتور سيكلت مي توان به مقدار قابل توجهي از مصرف سوخت وسيله مذكور كاست. اين پروژه جايگزيني براي اگزوزهاي معمولي در بدنه ي خودرو و موتورسيكلت است و مكانيزم آن به صورتي است كه صداي وسيله ي نقليه مورد نظر را در هنگام رانندگي كم مي كند با اين تفاوت كه مزيت هايي نسبت به زوائد موجود در داخل اگزوز منسوب به صدا خفه كن دارد و آن هم اين است كه علاوه بر كاهش صدا برق نيز توليد مي كند! يعني ما صدا خفه كن رايج را حذف ميكنيم و اين دستگاه را به جاي آن در ساختار اگزوز جاي مي دهيم. با اين روش و با كاربرد اين وسيله از هدر رفتن يك انرژي كه قبلا بدون استفاده مانده بود بطور غير مستقيم در مصرف سوخت وسيله نقليه صرفه جويي ميكنيم . حال چه مستقيما برق توليدي را در سيستم روشنايي يا احتراق موتور بكار بگيريم كه در صورت تكميل پروژه و استفاده از بخش ترموكوبل در ساختار توربين ميتوان از برق نسبتا زيادي كه توليد مي كند براي تمامي بخشهاي مورد نياز موتور استفاده كرد و مولد به شكل موجود را حذف كرد و يا اينكه مثل حالت فعلي پروژه انرژي الكتريكي را به صورت برق مورد نياز شارژ موبايل و بي سيم استفاده كرد.

تاریخ اظهارنامه: 1390/02/14
تاریخ ثبت: 1390/08/13
خلاصه اختراع:

خودكار همه كاره طراحي و ساخته شده اين قابليت را داراست كه هر گونه مغزي خودكار كه دلخواهمان باشد و در دسترسمان باشد به منظور مغزي اين خودكار مورد استفاده قرار بگيرد. شماتيك ظاهري اين خودكار زيبا بوده تا عامه پسند باشد. وجود سه نظام در ابتداي اين پوسته باعث انعطاف در پذيرا بودن مغزي هاي مختلف شده است . در انتهاي اين خودكار چراغ قوه اي تعبيه شده تا در هواي تاريك نيز فرد توانايي مطالعه را داشته باشد كه اين چراغ قوه از سه عدد باطري كوچك تغذيه مي كند . طول اين پوسته خودكار حدودا ۱۶ سانتيمتر بوده و وزن آن با مغزي حدودا ۳۰گرم است . مزاياي فني طرح : مزيتي كه اين طرح دارد جلوگيري از مصرف مواد اوليه پلاستيكي و غير پلاستيكي به منظور ساختن پوسته و جلد مغزي قلمهاي متفاوت . كه با اين كار از هزينه شدن سالانه ميلياردها تومان كه صرف ساختن پوسته خودكار در قالبهاي متفاوت مي شود و جلوگيري كند. در اين طرح از ساده ترين مواد و ابزار در دسترس استفاده شده كه آساني ساخت و كم هزينه بودن ساخت آنرا به دنبال دارد . مزيت ديگر اين طرح پر كاربرد بودن آن است .

تاریخ اظهارنامه: 1402/04/20
تاریخ ثبت: 1403/04/30
مخترع/مخترعان: محمدرضا جباری
خلاصه اختراع:

سيلندر و پيستون ها مكانيزمي هستند كه بيشتر براي تبديل حركت رفت و برگشتي به حركت دوراني و بلعكس استفاده مي شود. در سيلندر پيستون هاي معمولي حركت بين سيلندر و پيستون از نوع سايشي است كه اين باعث افت راندمان در اين نوع سيلندر پيستون ها مي شود. اگر در سيلندر پيستون ها حركت سايشي به غلتشي تبديل شود بهره وري سيلندر پيستون افزايش مي يابد. در اختراع مورد ادعا با تغيير شكل سيلندر و پيستون و استفاده از كره هاي توپر در بين آنها سعي بر آن شده است كه اين حركت را به حركت غلتشي تبديل نماييم. و اين تغييرات باعث تغيير شكل بعضي قطعات اصلي مثل سر سيلندر و قسمت بالايي پيستون شده است. و همچنين برخي قطعات به سيستم اضافه شده است .

موارد یافت شده: 8